ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۱) | شاخص بورس تا کجا سبز می‌ماند؟

  • کد خبر: ۱۳۳۰۹۰
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۱) | شاخص بورس تا کجا سبز می‌ماند؟
پس از اعلام بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه توسط دولت در هفته گذشته شاهد رشد ۴۲ هزار واحدی بازار سرمایه بودیم. امروز نیز نماگر اصلی بازار ۴۴ هزار واحد رشد را به ثبت رساند. آیا این صعود چند روزه را می‌توان به عنوان آغاز روند صعودی بورس ارزیابی کرد و این صعود‌ها ادامه دار است؟

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: رشد ۴۴ هزار واحدی امروز بازار سرمایه را می‌توان در واکنش به صعود قیمت دلار دانست. امروز صنایعی که محصولات‌شان صادراتی و درآمدشان دلاری است مثل صنایعی فولادی به همین دلیل رشد کردند. از سمتی، چون این صنایع شاخص ساز هستند، فشار رشد مثبت شدشان روی کل بازار آمد و شاهد رشد شاخص کل و سبزپوش شدن کل بازار بودیم.

محمدهادی نورپوری افزود: با این حال معتقدم این اتفاق را نمی‌توان به عنوان تغییر روند بازار بدانیم. شاخص کل بازار سرمایه در میان مدت و بلند مدت در یک روند نزولی قرار دارد. اتفاقی که در هفته گذشته و امروز شاهد آن بودیم، یک صعود کوتاه مدت است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بگوییم روند نزولی حاکم بر بازار سرمایه تمام شده است به نشانه‌های بیشتری احتیاج داریم. شاخص کل در یک کانال نزولی قرار دارد و از منظر تکنیکالی باید سقف یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی را بشکند و موقعیت خود را تثبیت کند. بعد از این اتفاق، باید دوباره تحلیل کنیم و ببینیم که آیا نماگر اصلی بازار سرمایه وارد کانال صعودی شده یا یک روند خنثی را آغاز کرده است. از این رو معتقدم نباید هیجان زده تحلیل کنیم، موقعیت کنونی بازار شاید فرصت خوبی برای معامله گران نوسان گیر باشد.

بازار سرمایه شرایط ارزنده‌ای دارد، اما ...

این تحلیل گر بازار‌های مالی ضمن بیان اینکه بازار سرمایه اکنون از منظر بنیادی در شرایط ارزنده‌ای قرار دارد، گفت: این موضوع دلیل نمی‌شود که، چون اکنون قیمت سهام شرکت‌های مختلف در شرایط ارزنده‌ای است دیگر شاهد کاهش قیمت آن‌ها نباشیم. واقعیت این است که اعتماد از دست رفته مردم به بازار سرمایه یک شب باز نمی‌گردد و باید زمان بگذرد.

نورپوری ادامه داد: نکته مهم دیگر چشم انداز حاکم بر اقتصاد و البته بازار است. اگر چشم انداز مثبت باشد و ریسک‌ها کاهش پیدا کند شاهد بازگشت اعتماد به بورس خواهیم بود. از این رو معتقدم باید بر اساس سناریو‌های مختلف برنامه ریزی کنیم. هیچکس نباید برای خرید عجله کند. شخصاً تا مطمئن نباشم خرید نمی‌کنم. بازار همیشه فرصت ورود خواهد داد. به عنوان مثال اگر تحریم‌ها رفع شود، به طور طبیعی چشم انداز صنایع خودرویی و بانکی مثبت خواهد بود.

رشد دلار تا کجا امکان پذیر است؟

وی در خصوص قیمت دلار در بازار آزاد نیز گفت: دلار در چند روز اخیر رشد زیادی را تجربه کرده و مرز ۳۶ هزار تومان هم عبور کرده است. از منظر تکنیکالی مقاومت پیش روی دلار در سطح ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومانی است. اما باید تاکید کنم که مقاومت قبلی دلار روی سطح ۳۴ هزار تومانی بود و انتظار داشتیم بعد از عبور از این قیمت شاهد پولبک باشیم، اما سطح هیجانات غالب بر بازار به قدری بود که این اتفاق نیافتد.
این تحلیل گر بازار‌های مالی تصریح کرد: ناگفته نماند که بازار دلار از عوامل بنیادی زیادی تاثیر می‌گیرد و هر روز آبستن اتفاق تازه‌ای است. شاید فردا بانک مرکزی با تزریق دلار در بازار مقابل رشد قیمت بایستد یا آزادسازی منابع بلوکه شده ایران اتفاق بیافتد و یا هر اتفاق دیگری.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->